YENİ
MÜFREDAT ONAYLANDI: 27.05.2024
- ANAYASA'nın
ve Eğitim Temel Kanunu'nun maddelerine uymamaktadır!
. "MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU" ve
"TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI" ile ilgili bağlılık,
duruş ve tutum belirtilmedikçe ortaya konulan "müfredat" ne TÜRKİYE
CUMHURİYETİ'ne ne de çağdaş uygarlığa uygundur..
. Şu an yasalar
"temel ilke ve duruş" olarak açıkça belirleyicidir ve bunların tümüne
uygun davranılmalıdır.
. "Okullarda müfredat değişiyor."
Milli
Eğitim Bakanı Yusuf Tekin yeni müfredatı onayladı.
Yeni
müfredat MEB'in internet sitesinden erişime açıldı.
Millî Eğitim Bakanlığından yapılan yazılı açıklamaya göre,
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında Ortaöğretim Genel
Müdürlüğünce 9 dersin öğretim programı ile ortak metni,
Temel
Eğitim Genel Müdürlüğünce 10 dersin öğretim programı,
Din
Öğretimi Genel Müdürlüğünce 7 dersin öğretim programı 26 Nisan'da kamuoyunun
görüş ve önerisine sunuldu.
10
Mayıs'a kadar askıda kalan taslağa bu sürede 67 bin 284 görüş ve öneri
iletildi.
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" için iletilen görüş ve önerilerin
öğretim programlarına yansıtılması için ilgili komisyonlar gerekli tasnif ve
değerlendirmeleri yaptıktan sonra yeni müfredat Talim ve Terbiye Kurulunun
onayına sunuldu.
Talim
Terbiye Kurulu'nun ardından Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin de yeni müfredatı
onayladı.
**********************************************************************************
. TÜRKİYE'de var
olan resmen kayıtlı siyasi partiler, dernekler, sendikalar, hukukçular,
parlamenterler, vakıflar, üniversiteler, bilim insanları, aydınlar,
okuryazarlar… tümü ile bu DURUMA hiçbir etkide bulunamamıştır.
. TÜRKİYE
CUMHURİYETİ DEVLETİ kuruluş ilkelerine ve hedeflerine tamamen ters bir durum
ile karşılaştığımızda bugün NE anlamalıyız?
******************************************************************************************
- TÜRKİYE'de eğitim - öğretim alanında bulunan sendikalar: 52
SENDİKA
. Toplam üye
sayısı: 902.152
. Bu kadar sayıda
sendikanın var olması sorunları çözebiliyor mu?
https://sendikadata.com/iskolu/2-nolu-iskolu-22
***********************************************************************
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ ANAYASASI
Kanun No.: 2709 Kabul Tarihi: 7.11.1982
BAŞLANGIÇ
Türk
Vatanı ve Milletinin ebedi varlığını ve Yüce Türk Devletinin bölünmez
bütünlüğünü belirleyen bu Anayasa, Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu, ölümsüz
önder ve eşsiz kahraman Atatürk’ün belirlediği milliyetçilik anlayışı ve O’nun
inkılâp ve ilkeleri doğrultusunda;
Dünya
milletleri ailesinin eşit haklara sahip şerefli bir üyesi olarak, Türkiye
Cumhuriyetinin ebedi varlığı, refahı, maddî ve manevî mutluluğu ile çağdaş
medeniyet düzeyine ulaşma azmi yönünde;
Millet
iradesinin mutlak üstünlüğü, egemenliğin kayıtsız şartsız Türk Milletine ait
olduğu ve bunu millet adına kullanmaya yetkili kılınan hiçbir kişi ve
kuruluşun, bu Anayasada gösterilen hürriyetçi demokrasi ve bunun icaplarıyla
belirlenmiş hukuk düzeni dışına çıkamayacağı;
Kuvvetler
ayrımının, Devlet organları arasında üstünlük sıralaması anlamına gelmeyip,
belli Devlet yetki ve görevlerinin kullanılmasından ibaret ve bununla sınırlı
medenî bir işbölümü ve işbirliği olduğu ve üstünlüğün ancak Anayasa ve
kanunlarda bulunduğu;
Hiçbir
faaliyetin Türk millî menfaatlerinin, Türk varlığının, Devleti ve ülkesiyle
bölünmezliği esasının, Türklüğün tarihî ve manevî değerlerinin, Atatürk
milliyetçiliği, ilke ve inkılâpları ve medeniyetçiliğinin karşısında korunma
göremeyeceği ve lâiklik ilkesinin gereği olarak kutsal din duygularının, Devlet
işlerine ve politikaya kesinlikle karıştırılamayacağı;
Her
Türk vatandaşının bu Anayasadaki temel hak ve hürriyetlerden eşitlik ve sosyal
adalet gereklerince yararlanarak millî kültür, medeniyet ve hukuk düzeni içinde
onurlu bir hayat sürdürme ve maddî ve manevî varlığını bu yönde geliştirme hak
ve yetkisine doğuştan sahip olduğu;
Topluca
Türk vatandaşlarının millî gurur ve iftiharlarda, millî sevinç ve kederlerde,
millî varlığa karşı hak ve ödevlerde, nimet ve külfetlerde ve millet hayatının
her türlü tecellisinde ortak olduğu, birbirinin hak ve hürriyetlerine kesin
saygı, karşılıklı içten sevgi ve kardeşlik duygularıyla ve “Yurtta sulh,
cihanda sulh” arzu ve inancı içinde, huzurlu bir hayat talebine hakları
bulunduğu;
FİKİR,
İNANÇ VE KARARIYLA anlaşılmak, sözüne ve ruhuna bu yönde saygı ve mutlak
sadakatle yorumlanıp uygulanmak üzere,
TÜRK
MİLLETİ TARAFINDAN, demokrasiye âşık Türk evlatlarının vatan ve millet
sevgisine emanet ve tevdi olunur.
BİRİNCİ KISIM
Genel Esaslar
I. Devletin şekli
MADDE 1-
Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
II. Cumhuriyetin nitelikleri
MADDE 2-
Türkiye Cumhuriyeti, toplumun
huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı,
Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan,
demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk Devletidir.
III. Devletin bütünlüğü, resmî dili, bayrağı, millî marşı ve
başkenti
MADDE 3-
Türkiye Devleti, ülkesi ve
milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir. Bayrağı, şekli kanununda
belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır. Millî marşı “İstiklal Marşı”dır.
Başkenti Ankara’dır.
IV. Değiştirilemeyecek hükümler
MADDE 4-
Anayasanın 1 inci maddesindeki
Devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2 nci maddesindeki
Cumhuriyetin nitelikleri ve 3 üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve
değiştirilmesi teklif edilemez.
BEŞİNCİ KISIM
Çeşitli Hükümler
I. İnkılâp kanunlarının korunması
MADDE 174-
Anayasanın hiçbir hükmü, Türk
toplumunu çağdaş uygarlık seviyesinin üstüne çıkarma ve Türkiye Cumhuriyetinin
lâiklik niteliğini koruma amacını güden, aşağıda gösterilen inkılâp
kanunlarının, Anayasanın halkoyu ile kabul edildiği tarihte yürürlükte bulunan
hükümlerinin, Anayasaya aykırı olduğu şeklinde anlaşılamaz ve yorumlanamaz:
1. 3 Mart 1340 tarihli ve 430
sayılı Tevhidi Tedrisat Kanunu;
2. 25 Teşrinisâni 1341 tarihli
ve 671 sayılı Şapka İktisâsı Hakkında Kanun;
3. 30 Teşrinisâni 1341 tarihli
ve 677 sayılı Tekke ve Zaviyelerle Türbelerin Seddine ve Türbedarlıklar ile Bir
Takım Unvanların Men ve İlgasına Dair Kanun;
4. 17 Şubat 1926 tarihli ve 743
sayılı Türk Kanunu Medenisiyle kabul edilen, evlenme akdinin evlendirme memuru
önünde yapılacağına dair medenî nikâh esası ile aynı kanunun 110 uncu maddesi
hükmü;
5. 20 Mayıs 1928 tarihli ve
1288 sayılı Beynelmilel Erkamın Kabulü Hakkında Kanun;
6. 1 Teşrinisâni 1928 tarihli
ve 1353 sayılı Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki Hakkında Kanun;
7. 26 Teşrinisâni 1934 tarihli
ve 2590 sayılı Efendi, Bey, Paşa Gibi Lâkap ve Unvanların Kaldırıldığına Dair
Kanun;
8. 3 Kânunuevvel 1934 tarihli
ve 2596 sayılı Bazı Kisvelerin Giyilemeyeceğine Dair Kanun.
https://www5.tbmm.gov.tr/yayinlar/2021/TC_Anayasasi_ve_TBMM_Ic_Tuzugu.pdf
. - MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU. No: 1739 .
Türk Millî Eğitiminin Amaçları
Türk Milli Eğitiminin Temel
İlkeleri
VII - Atatürk inkılâpları ve
Türk milliyetçiliği
VIII - Demokrasi eğitimi
IX - Lâiklik
X - Bilimsellik
XII - Karma eğitim
II- Amaç ve görevler
.
(ÖZELLİKLE ÜZERİNDE DURULMASI GEREKEN VE UYGULANILMASI GEREKEN
MADDELER.)
MADDE 2.
— Türk Millî Eğitiminin genel
amacı, Türk Milletinin bütün fertlerini,
1. Atatürk inkılâplarına ve
Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Türk milliyetçiliğine bağlı; Türk
Milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen,
koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye
çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan
millî, demokratik, lâik, sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine
karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş
yurttaşlar olarak yetiştirmek;
2. Beden, zihin, ahlâk, ruh ve
duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve
karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip,
insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı
sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;
3. ilgi, istidat ve
kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş
görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların,
kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek
sahibi olmalarını sağlamak;
Böylece, bir yandan Türk
vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan
millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı
desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı,
yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.
MADDE 4.
— Eğitim kurumları dil, ırk,
cinsiyet ve din ayırımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir
kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
MADDE 8.
— Eğitimde kadın, erkek herkese
fırsat ve imkân eşitliği sağlanır. Maddî imkânlardan yoksun başarılı
öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim görmelerini sağlamak
amaciyle parasız yatılılık, burs, kredi ve başka yollarla gerekli yardımlar
yapılır. Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel
tedbirler alınır.
MADDE 10.
— Eğitim sistemimizin her
derece ve türü ile ilgili ders programlarının hazırlanıp uygulanmasında ve her
türlü eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılâpları ve Anayasanın başlangıcında
ifadesini bulmuş olan Türk milliyetçiliği temel olarak alınır. Millî ahlâk ve
millî kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile, evrensel kültür
içinde korunup geliştirilmesine önem verilir. Millî birlik ve bütünlüğün temel
unsurlarından biri olarak Türk dilinin, eğitimin her kademesinde, özellikleri
bozulmadan ve aşırılığa kaçılmadan öğretilmesine önem verilir; çağdaş eğitim ve
bilim dili halinde zenginleşmesine çalışılır ve bu maksatla Millî Eğitim
Bakanlığınca gereken tedbirler alınır.
MADDE 12.
— Türk eğitiminde lâiklik
esastır. Din eğitimi ve öğrenimi ancak kişilerin kendi isteği ve küçüklerin de
kanunî temsilcilerinin isteğine bağlı olarak verilir. Bu istek kayıt esnasında
veliler tarafından okul idaresine yazılı olarak bildirilir.
MADDE 13.
— Her derece ve türdeki ders
programları ve eğitim metotlarıyle ders araç ve gereçleri, bilimsel ve
teknolojik esaslara ve yeniliklere, çevre ve ülke ihtiyaçlarına göre sürekli
olarak geliştirilir. Eğitimde verimliliğin artırılması ve sürekli olarak
gelişme ve yenileşmenin sağlanması bilimsel araştırma ve değerlendirmelere
dayalı olarak yapılır. Bilgi ve teknoloji üretmek ve kültürümüzü geliştirmekle
görevli eğitim kurumları gereğince donatılıp güçlendirilir; bu yöndeki
çalışmalar maddî ve manevî bakımdan teşvik edilir ve desteklenir.
MADDE 15.
— Okullarda kız ve erkek karma
eğitim yapılması esastır. Ancak eğitimin türüne, imkân ve zorunluluklara göre
bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir.
MADDE 20.
— Okul öncesi eğitiminin amaç
ve görevleri, millî eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak,
1. Çocukların beden, zihin ve
duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak;
2. Onları temel eğitime
hazırlamak;
3. Şartları elverişsiz
çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetişme ortamı
yaratmak;
4. Çocukların Türkçeyi doğru ve
güzel konuşmalarını sağlamaktır.
MADDE 23.
— Temel eğitimin amaç ve
görevleri, millî eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak,
1. Her Türk çocuğuna iyi bir
vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları
kazandırmak; onu millî ahlâk anlayışına uygun olarak yetiştirmek;
2. Her Türk çocuğunu ilgi,
istidat ve kabiliyetleri yönünden yetiştirerek hayata ve üst öğrenime
hazırlamaktır.
*****************************************************************
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
https://www5.tbmm.gov.tr/yayinlar/2021/TC_Anayasasi_ve_TBMM_Ic_Tuzugu.pdf
MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU
*********************************************************************
. Öğretmen Gönen
ÇIBIKCI, 27.05.2024
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder